22 Ağustos 2016 Pazartesi

Hemera Workshop

Hemera Workshop.png
BEBEKLERE NASIL YABANCI DİL ÖĞRETİYORUZ?
Bebekler 3-5 ay arasında aldıklarını 8’inci aydan sonra vermeye başlıyor. Annesiyle girdiği derste 5 duyusuna hitap ediliyoruz ve bebekliğinden itibaren bu dilin kodlamasını başlatmış oluyoruz. Bebeklerin oyuncakları tanıyarak öğrendiği doğal algı stratejisinin model alındığı Your Baby Can Learn! metodu, bebeklerin doğal öğrenme algısını, dil becerilerini geliştirmeye ve öğrenmeye kanalize etmek üzere tasarlanmıştır. Bu yaklaşım doğal dil öğrenme ortamı sağlamaktadır. Yani, insanlar anadillerini öğrenirken nasıl dil bilgisi gibi unsurlara takılmadan öğreniyorlarsa, bebekleriniz de dili aynı şekilde öğrenirler. Eğitimimiz ile 3 aylıktan itibaren bebeğinizin müzik ve dil gibi bir çok zekasını geliştirebilirsiniz. Program içeriğinde kullanılan kelimeler seviye seviye ilerlemekte olup beynin çalışma prensibine göre beyinde ilk algılanabilen kelimerle başlamaktadır. Kelime tekrar sayıları beynin unutma eğrisi (forgetting curve) prensibine göre tekrar etmektedir. Sesler, görüntüler, yazı fontları, video geçiş hızları ve kullanılan objelerin hepsinde bilimsel veriler referans alınarak oluşturulmuştur.
KÜÇÜK YAŞTAKİ ÇOCUKLARIN YABANCI DİL ÖĞRENMESİ KONUSUNDA:
Küçük yaşta yabancı dil öğrenmeye başlayan çocuk ana dilini, dil kavramının varlığını hissettiği için daha iyi anlayacak, tek dil bilen ve bundan dolayı dünyada sadece kendi dili ve kültürüne önem veren çocuklara göre daha geniş bir kültür anlayışına sahip olacaktır. Bebek ve çocukların çoğu, dil yeteneklerini, beyinlerinin en çok nörolojik bağlantı oluşturduğu ve beyin gelişiminin %90’ının tamamlandığı 0-5 yaş döneminde, geleneksel yaklaşımın bir sonucu olarak öğrenirler. Bebek araştırmaları gösteriyor ki bebekler dil kalıplarını kavramada mükemmeller.
 NEDEN BEBEKLER YABANCI DİL ÖĞRENMELİDİR?
Dil, tüm zihinsel süreçlerimizle ayrılmaz bir şekilde iç içe geçmiştir. Düşünmek, hatırlamak, kavramak, dikkatini yöneltmek, algılamak vb. tüm zihinsel faaliyetlerde dil vardır. Dil ve zihin birbirine paralel gelişmektedir. Bu nedenle çocuğun dil gelişimi onun tüm zihinsel gelişimini desteklemektedir.Bebekler dünyaya geldiklerinde içine doğdukları ortamda konuşulan dili edinme potansiyeline sahiptirler. Tüm dünyadaki bebekler doğdukları andan itibaren tüm sesleri çıkarabilme yetisine sahipken, zaman geçtikçe sadece etrafında konuşulan dildeki sesleri tekrar eder hale gelirler.
Araştırmalar insan beyninin 6 yaşına kadar tüm önemli gelişmesini tamamladığını kanıtlamıştır. Çocuğun beyni, hayatının ilk 6 yılında gerçekleri ve bilgileri alır ve bunları hafızasında depolar. Çocuğun beyni, uygun bilgi sağlanarak geliştirilebilir.
Çok küçük yaşta ikinci bir dil öğrenmek çocuğun beynindeki duygusal bölge ve zekaya giden yolları geliştirir.
Dil öğrenimi sırasında yaşanan bir çok zorluklara rağmen bir veya daha fazla dili çocuk 3 ya da daha erken yaşta öğrenir. Doğru bir metodla sunulduğu takdirde yabancı dil öğrenimine ne kadar erken yaşta başlanırsa, öğrenme o kadar kolay ve doğal olur. Ne kadar geç başlanırsa, ana dili gibi konuşan birinin gramer hakimiyeti ve aksanına sahip olması o kadar zorlaşır.
HENÜZ KENDİ DİLİNİ KONUŞAMAYAN ÇOCUĞA İKİNCİ BİR DİLİ ÖĞRETMENİN BİR ANLAMI VAR MIDIR?
Evet, hem de çok. İki dili duyan çocuk, bu iki dili de anlayarak büyür. Bir bebeğin üç, dört dil ile büyümesi ve hepsini anlaması hiç görülmemiş bir şey değildir. Araştırmalar, çocuğun duyduğu dilleri birbirinden ayırt edebileceğini göstermiştir. Erken yaşta değişik diller öğrenmek, çocuğun zeka kapasitesini de geliştirir. Ayrıca, çocuk gelişim uzmanları değişik diller öğrenmenin çocuğun matematiksel ve bilimsel kabiliyetini geliştirmesinde büyük yardımı olduğunu kanıtlamıştır.
Yapılan bilimsel çalışmalarda da erken yaşta dil ediniminin sonraki yaşlara oranla çok daha kolay olduğunu ortaya çıkarmaktadır.
 İKİ DİLİ KARIŞTIRMIYORLAR MI?
 “İki dillik” (bilingualism), iki farklı dilde işletişim kurabilme becerisi anlamına gelmektedir. Doğdukları andan itibaren iki farklı dil konuşulan ortamda büyüyen çocuklar doğal bir şekilde iki dili de edinebilmektedirler. Bazı durumlarda üç ya da dört farklı dil konuşulan aile ortamında büyüyen çocuklar söz konusu olmaktadır. Bu gibi durumlar “çok dillilik” (multilingualism) olarak tanımlanır. İki yaşındaki bir çocuğun beyninde, bir yetişkine oranla daha fazla sinaptik bağlantı vardır. Beyindeki bu sinaptik bağlantılar kullanılmadığında kaybedilir. Bu nedenle erken dönemde çocuğa iki farklı dil öğretmenin daha avantajlı olduğu vurgulanmaktadır. Dil edinimi, çocuk doğmadan önce başlar. Dil ediniminde en önemli basamak “anlama”nın gelişmesidir. Genelde bebeklerin anlaması konuşmasından 5 ay ileridedir. Dolayısıyla, bebek 3 aylık iken hatta doğumundan itibaren iki farklı dile maruz bırakılabilir. Pek çok çocuk doğal bir şekilde iki dili de edinmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder