26 Mayıs 2016 Perşembe

Aday Ogretmen


Aday Ogretmen
Aday öğretmen, asil öğretmenliğe geçiş te stajyer anlamında düşünülmesi gereken özel bir statüdür. Aday öğretmenlik süresi bir yıldan az ve iki yıldan fazla olamaz. Aday olarak atanan öğretmenler bütün memurların geçtiği temel eğitimlere ve bilhassa sınıflarıyla ilgili hazırlayıcı eğitime tabi tutulurlar.
Bu eğitimler aday öğretmen atandığı yerleşim yerinin milli eğitim müdürlüğü tarafından verilir. Aday öğretmen sınavı, Bu bir nevi staj dönemi olarak da düşünülebilmektedir. Eğitimler temel eğitim, hazırlayıcı eğitim ve uygulamalı eğitim olarak üç evreye ayrılır. Temel eğitim süresince aday memurlara devlet memurlarının ortak nitelikleri ve özellikleriyle ilgili konularda sunumlar yapılır.Aday öğretmen sınavı Dolayısıyla memurlarda bulunması gerekli olan ortak niteliklerin kazandırılma evresidir. Hazırlayıcı eğitimde  aday öğretmen görevleri ve atandıkları hizmet sınıfları ile ilgili eğitim verilir. Başka bir deyişle asil öğretmenliğe geçiş olması için kazandırılması gereken öğretmenlik nitelikleri üzerinde çalışılır. Uygulamalı eğitimde ise aday memurların atandıkları hizmet sınıfıyla ilgili yaptırılan staj dönemi başlar. Eğitim kurumlarında yaptırılan pratikler bütünüdür. Bu eğitim sürecini başarıyla tamamlayan aday öğretmenler. Aday öğretmenler diğer devlet memurlarına ek asil olması için.Aday öğretmen sınavı tabi tutulurlar(Sınav detayları) bu sınavdan 60 ve üzeri puan alan aday öğretmenler,asil öğretmen olarak göreve atanırlar. Muvafakatin yetkili bir amir tarafından verilmesi gerekir. Bu amir her resmi kurumun personel kanununa göre değişir ancak Bakan ya da Genel Müdür gibi yüksek bürokratlar olmalıdır.
657 sayılı devlet memurları kanununa göre aday memurluk süresi boyunca memurun naklen atama suretiyle başka bir kuruma nakli yapılamaz. Asli öğretmenliğe geçiş ten sonra ataması yapılabilir.
Sitemizde aday öğretmen sınav soruları ,çalışma notları ve Güncel Haberler bulunmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder